[R558UQ] Nowy laptop prosto ze sklepu chodzi koszmarnie wolno
#1
Napisano 17 07 2018 - 14:56
#2
Napisano 19 07 2018 - 09:33
Przejrzyj papiery bo jak mnie pamięć nei myli sprzęt tego typu ma 24m-ce gwarancji a jeszcze jest rękojmia.
Zainstaluj sobie jakiś monitor temperatur i podejrzyj co tam się wyrabia z nimi bo może to być totalna głupota: w transporcie ktoś rzucił i odpadł, wypiął się radiator/wentylator z jakiegoś procka albo uwalony jest jakiś główny wentylator skutkiem czego komp chodzi w trybie mocno obciętym coby nie doprowadzić do przegrzania i uszkodzenia.
W zasadzie wystarczy wejść do BIOS`u i już masz podgląd temperatur procka, chipsetu, prędkość obrotową wentylatorów itp.
Przydałby się jakiś test pamięci RAM - może któraś kuleje.
Użytkownik Piasek80 edytował ten post 19 07 2018 - 09:35
#3
Napisano 21 07 2018 - 08:50
Tak, mam papiery. Pytanie tylko, jeżeli chciałbym oddać sprzęt, co im powiem? Wydaje mi się, że "wolno chodzi" nie będzie wystarczająco precyzyjnym argumentem.
Zrobiłem Memtest86+, wszystko poprawnie.
Podgląd temperatur + zrobiłem jeszcze różne testy dysku HDTune: https://mega.nz/#F!w10wwaDA!zrWySD22VAfSt19iVflysg
Użytkownik 4imb0t edytował ten post 21 07 2018 - 08:50
#4
Napisano 21 07 2018 - 10:42
Nie wiem... a może spróbuj inny system postawić. Wyższy, niższy, inny po prostu.
To co obecnie masz to jest ?
Może kwestia samej wersji: 32bit lub 64 - spróbuj postawić system w innej niż masz i to już wystarczy.
Ja na starym lapku (niestety też Asus) miałem fabrycznie preinstalowanego XP który wymiatał jak na tamte czasy i standardy... do momentu pojawienia się servicepacka3.
Po jego pobraniu momentalnie zamulił tak jakby mu połowę RAM`u odjął.
Przeinstalowany - petarda.
Zassałem SP3 - muł
Już tam w stawianie W7 itp się nawet nie bawiłem bo wynik z góry był wiadomy.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych